12 oktober 2017 - Deep Dive Alumni & Commercieel Onderwijs

Op 12 oktober vindt de volgende serie Deep Dives voor het Onderwijs plaats met de onderwerpen Alumni en Commercieel Onderwijs. Tijdens deze kleine, interactieve sessies met onderwijsinstellingen krijgt u inzicht in de thema’s die er spelen en de mogelijkheden die onze Dynamics CRM/365 oplossing u biedt.

Programma

De sessies vinden plaats op ons kantoor in Hilversum. Bij de bevestiging van uw aanmelding, ontvangt u van ons aanvullende informatie.

10.30 – 12.30 uur        Deep Dive Alumni
12.30 – 13.30 uur        Lunch & netwerking
13.30 – 15.30 uur        Deep Dive Commercieel Onderwijs en Research

Alumni

Alumni als ambassadeurs van uw onderwijsinstelling (voor stageplaatsen, sponsorships, onderzoeksbudget) en enthousiaste potentiële doelgroep voor het door u aangeboden vervolgonderwijs. Het klinkt ideaal, maar voor het zover is, moet er natuurlijk wel het een en ander gebeuren. De allerbelangrijkste voorwaarde voor een succesvol alumnibeleid is dat zowel de alumnus als de instelling baat hebben bij de relatie. Tijdens het ochtendprogramma gaan wij daarom graag samen met u op zoek naar manieren om deze win-win situaties te creëren. 

Elementen die de revue zullen passeren:

  • Hoe zorgt u voor goede vastlegging van gegevens van alumni in het CRM systeem zodat u uw doelgroep goed kunt segmenteren om hen vervolgens van relevante informatie en uitnodigingen te voorzien
  • Hoe kunt u integraties realiseren met relevante externe databases (bijvoorbeeld LinkedIn) om bestaande data over alumni verder uit te breiden
  • Hoe kunt u met de inzet van Dynamics CRM en de Alumni Engagement Portal een eigen platform creëren waarop u vraag en aanbod bij elkaar kunt brengen: alumni die via dit platform eenvoudig gevonden en benaderd kunnen worden voor het geven van gastcolleges en stagebureaus die alumni rechtstreeks kunnen benaderen voor het vinden van interessante stageplaatsen
  • Demonstratie van de door ons ontwikkelde Alumni Engagement Portal en de Dynamics CRM/365 oplossing voor Onderwijs.


Commercieel Onderwijs en Research

De toegenomen concurrentie en het steeds verder afnemen van de rijksbekostiging maken het vermarkten van commerciële trainingen (contractonderwijs, incompany trainingen etc.) en research een topprioriteit. Door het aanbieden van cursussen, trainingen voor bijscholing en betaald onderzoek en dergelijke, kunnen namelijk nieuwe financiële bronnen worden aangeboord. Ook voor een goede realisatie van commerciële trainingen en research is het essentieel dat de doelgroep goed in kaart is gebracht en up-to-date blijft. Een belangrijke doelgroep hiervoor is natuurlijk die van alumni, welke uitgebreid in de ochtend Deep Dive wordt besproken.

Een belangrijk ander onderdeel van deze Deep Dive is de module Dynamics 365 for Project Service Automation, waarmee u zowel inhoudelijk als financieel inzicht krijgt in de status en voortgang van projecten.

Indien u meer grip wilt hebben op de projecten binnen uw commerciële onderwijs, dan is deze module zeker van toegevoegde waarde! Functionaliteiten binnen deze module:

  • Contractmanagement
  • Projectplanning
  • Resourceplanning
  • Uren schrijven
  • Factureren

 

Wat kunt u van deze sessie verwachten:

  • Ook in deze sessie zullen wij ingaan op het correct vastleggen en verder uitbreiden van gegevens van de doelgroep(en) en hoe u deze gegevens vervolgens het beste kunt gebruiken bij segmentaties
  • We geven handvatten hoe u relevante ondersteunende processen kunt automatiseren in een centraal systeem om uw contractactiviteiten verder te professionaliseren, structureren en inzichtelijk en overdraagbaar te maken
  • Demonstratie van de door ons ontwikkelde module voor Commercieel Onderwijs in Dynamics CRM (als onderdeel van de Dynamics CRM/365 oplossing voor Onderwijs) 
  • Demonstratie van Dynamics 365 for Project Service Automation ingezet ter ondersteuning van de processen rondom researchprojecten.


Max 2 personen per instelling

U kunt zich voor de Deep Dive sessie(s) aanmelden via onderstaande aanmeldbutton. Om het interactieve karakter van de sessies te waarborgen, kunnen maximaal 12 personen aan een sessie deelnemen. Om zo veel mogelijk instellingen de gelegenheid te geven aanwezig te zijn, geldt voor deze sessies dat er maximaal 2 personen per instelling kunnen worden aangemeld. 
 
Voor vragen kunt u contact met ons opnemen. Wij zien u graag op 12 oktober!

House of Engagement - Esthel Douwstra Microsoft Dynamics 365 CRM

Wilt u meer weten over dit event?

Neem dan contact op met Esthel Douwstra, zij staat u graag te woord.


Esthel Douwstra | Marketing & Communicatie
events@house-of-engagement.nl 
+31 35 646 04 80