Inspirerende Round Table ’CRM voor de advocatuur’

Een bijzonder geanimeerde bijeenkomst met een open en interessante uitwisseling van ervaringen en vragen van de aanwezige vertegenwoordigers van diverse advocatenkantoren.

Als ultieme vormgever van ‘engagement’ (oftewel interactie) organiseren wij met enige regelmaat Round Tables. Kleine groepen mensen die informatie en ervaringen uitwisselen rond specifieke thema’s. Zo ook rond het thema ’CRM voor de advocatuur’. Een van onze klanten uit dit marktsegment gaf een inspirerend relaas over hoe zij de implementatie en uitrol van hun CRM systeem hadden aangepakt, met goede tips voor de andere aanwezigen. Zij hadden bijvoorbeeld veel aandacht besteed aan interne communicatie, onder meer door te zorgen voor voldoende interne ambassadeurs van het project, door alle lagen van de organisatie heen. Daarnaast bleek (blijvend) commitment van de Board een belangrijke factor voor het slagen van het project.

 

Interessante discussies ontstonden bij de vraag ‘Ga je voor een big-bang implementatie van alles en iedereen in 1 keer, of begin je met een beperkte groep en beperkte functionaliteit en breid je dat langzaam uit’? Ook bleken de meningen verdeeld over het al dan niet verplichten van gebruikers om bepaalde handelingen gerelateerd aan CRM uit te voeren. Men was het er in elk geval over eens dat het belangrijk is om medewerkers de voordelen van goed gebruik van het systeem te laten zien en het vooral eenvoudig te houden:

  • Contactgegevens die steeds uitgebreider en meer up-to-date zijn omdat meerdere mensen hieraan werken en de gegevens ook met externe systemen kunnen worden gesynchroniseerd.
  • Eenvoudige analyses van beschikbare data maken gerichtere en meer efficiënte marketingcampagnes mogelijk. Als je bij de selectie van de genodigden bijvoorbeeld kijkt voor hoeveel omzet de verschillende cliënten de afgelopen periode hebben gezorgd, kun je vervolgens bewust een beslissing nemen of men deze juist wel of juist niet uitnodigt.
  • Automatisch gegenereerde rapportages die inzicht geven in de commerciële activiteiten van de diverse partners waarop al dan niet kan worden bijgestuurd.
  • Eenmalig lijsten samenstellen en controleren en in het vervolg alleen nog naar de wijzigingen of aanvullingen hoeven kijken.

House of Engagement collega Ron Wallegie presenteerde onze Dynamics CRM/365 oplossing voor Legal die speciaal is ontwikkeld om ook binnen de advocatuur snel up & running te zijn met Dynamics CRM. In de oplossing wordt rekening gehouden met specifieke processen en daarom sluit het beter aan op de wensen en behoeftes van dit specifieke marktsegment dan de standaard versie van dit Microsoft product. Bijvoorbeeld bij het uitnodigingsproces voor evenementen waarbij goedkeuring door diverse verantwoordelijken als tussenstap is ingebouwd. Daarnaast worden er integraties gerealiseerd zoals met Company.info, wat het valideren, aanvullen en updaten van diverse data eenvoudiger maakt.

Een volledig verslag van het evenement en een samenvatting van interviews met 4 advocatenkantoren over CRM in hun branche kunt u lezen in ons e-book ‘CRM in de advocatuur’.

Blijf op de hoogte


Schrijf u in voor de nieuwsbrief