Education

De onderwijssector ondergaat fundamentele veranderingen. Toenemende concurrentie, veranderende modellen van bekostiging en een zeer mobiele doelgroep die zelf bepaalt waar en wanneer men kennis wil ontvangen. Ook de rol van onderwijsinstellingen zelf is veranderd. Van het puur overdragen van kennis naar het adviseren en coachen van studenten om hen te helpen goede keuzes te maken in de vele opleidingsmogelijkheden.

House of Engagement helpt onderwijsinstellingen bij het realiseren van relevante interactie met al haar relaties en bij het vinden, boeien en binden van studenten voor een leven-lang-leren.

EUR endorsement_01_RGB_2400_colour.jpeg

De invoering van Dynamics CRM en de Alumni Engagement Portal betekent optimale ondersteuning van onze Alumni-strategie. Een goede eerste stap in het realiseren van een volledig ondersteunde student life cycle in de nabije toekomst.

Pieter Kuijt, Directeur Stafafdeling Marketing & Communicatie, Erasmus University Rotterdam

 

Case klant

engagement processen

Algemeen Relatiebeheer

De invoering van competentiegericht leren bracht een definitief einde aan het centraal stellen van de instelling. Nu moet men echt gaan denken vanuit het perspectief van relaties

Alumnibeheer

Het onderhouden van de relatie met alumni kan veel opleveren. Streven naar een win-win situatie is een voorwaarde om de ambassadeurs van uw onderwijsinstelling blijvend te binden en te boeien

Commercieel Onderwijs & Onderzoek

Toenemende concurrentie en afnemende rijksbekostiging maken het vermarkten van commercieel onderwijs & research een topprioriteit

Klachten- en Geschillen

De afwikkeling van klachten en geschillen is een complex proces door de vele betrokkenen, de te volgen procedures en het wederzijds (on)begrip

Stage & Afstuderen

Eén van de voornaamste doelstellingen van het (hoger) beroepsonderwijs is het afleveren van gekwalificeerde werknemers aan de arbeidsmarkt. Stages zijn hierbij van groot belang

Werving & Instroom

Succesvolle instellingen zetten de Student Experience centraal om met dit uitgangspunt de ‘leven-lang-leren-cyclus’ van de student proactief te faciliteren

engagement voor Onderwijs

uitdagingen


Voor het binden en boeien van de juiste studenten is volledig inzicht in de interesses, activiteiten en contactmomenten van een potential essentieel (de zogenaamde ‘student journey’). Werving van potentiële studenten gaat steeds meer om kwaliteit in plaats van kwantiteit, wat mede wordt versterkt door de internationalisering van het onderwijs. De benadering van diverse relaties door individuele faculteiten dient beter gecoördineerd te worden om succesvol strategisch relatiebeheer mogelijk te maken. Zelfredzaamheid van zowel medewerkers als relaties moet worden vergroot ten behoeve van een efficiënte bedrijfsvoering en een hogere klanttevredenheid.

Oplossingen


House of Engagement biedt onderwijsinstellingen kennis, ervaring, een productaanbod en aanvullende dienstverlening waarmee zij een relevante interactie aan kunnen gaan met hun (potentiële) studenten en andere relaties. Behalve voor CRM implementaties kunt u bij ons terecht voor het uitwerken van student journeys en advisering en begeleiding bij het ontwikkelen van diverse strategieën (bijvoorbeeld een CRM- en contactstrategie). Daarnaast helpen wij bij het creëren van draagvlak en het opzetten van de beheerorganisatie na afronding van implementatie of upgrade. Tenslotte kunnen we ook ondersteunen bij specifieke processen, zoals het begeleiden van het registratie- en opvolgingstraject van Open Dagen om dit proces efficiënter te laten verlopen.

Met onze Dynamics CRM/365 oplossing voor Onderwijs laten wij beschikbare technologische mogelijkheden naadloos aansluiten bij de behoeftes van onderwijsinstellingen:

  • CRM technologie maakt alle contactmomenten van de totale student life cycle inzichtelijk zijn zodat men de student bij elke stap optimaal kan begeleiden
  • door contactmomenten met en gegevens van relaties vast te leggen in één centraal systeem, worden relaties beter benut
  • portal technologie wordt ingezet voor self-service door bijvoorbeeld de student, alumnus en het stagebedrijf
  • Business Intelligence oplossingen analyseren beschikbare interne en externe data en leveren inzichten voor het verbeteren van zowel de student experience als de bedrijfsvoering.

resultaat


Onderwijsinstellingen krijgen beter inzicht in behoeftes van studenten en andere relaties, goed ondersteunde en efficiënte werkprocessen en ultieme benutting van bestaande relaties. Maar ook voor relaties verbetert het contact en de interactie met de instelling:

  • doordat men beschikt over een volledig beeld per individu, kunnen potentials en studenten beter worden begeleid en kunnen informatie, activiteiten en aanbod worden afgestemd op persoonlijke behoeftes
  • potentials, onderzoeksbedrijven, alumni en  stagebedrijven worden niet langer ‘gestalked’ door verschillende faculteiten omdat duidelijk is wie met welke relaties contact heeft. Op basis hiervan kan men een goede contactstrategie ontwikkelen
  • relaties van de instelling kunnen zelf bepalen wanneer en via welk kanaal zij contact zoeken met de instelling, wat een positieve bijdrage levert aan de klantervaring.

Actueel education

Blijf op de hoogte
HoE_logos_web_265x160.png nieuws

CRM Resultants wordt House of Engagement

29 mei 2017

PERSBERICHT - Vanaf 1 juni gaat Microsoft CRM Goldpartner, CRM Resultants, verder onder de naam House of Engagement in een nieuw kantoorpand in Hilversum.

Remke zwart-wit_.jpg

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Remke Stegeman, zij staat u graag te woord!


Remke Stegeman | Practice Lead Education
rs@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

referenties

logo-inholland.png

Inholland

logo-maastricht-university.png

Maastricht University

logo-nhtv.png

NHTV

logo-wageningen.png

Universtiteit Wageningen