Finance

Financiële instellingen werden de afgelopen jaren meer dan ooit uitgedaagd na te denken over manieren waarop zij hun klanten daadwerkelijk centraal kunnen stellen en tegelijkertijd nieuwe verdienmodellen kunnen creëren. Het adresseren van deze uitdagingen is geen optie, maar een voorwaarde wil de sector relevant blijven voor de digitale, mobiele klant en nieuwe toetreders in de markt (FinTech) het hoofd kunnen bieden.

House of Engagement biedt specifieke oplossingen voor vermogensbeheerders en private banks om hen te helpen een succesvolle relatie met hun klanten op te bouwen door het realiseren van excellente klantervaringen.

logo-blueskygroup.png

De aanpak van House of Engagement is zeer pragmatisch en oplossingsgericht, met als insteek om dingen vooral niet ingewikkelder te maken dan nodig is. De samenwerking verloopt prettig en dat heeft er mede voor gezorgd dat we de eerste fase van het project binnen budget en volgens planning hebben kunnen realiseren.

Ruud Lahr, Marketing Manager bij Blue Sky Group

Case klant

ondersteunde processen

E-mail marketing

Ook voor het succesvol automatiseren van digitale communicatie zijn wensen en voorkeuren van de klant het uitgangspunt

Relatiebeheer

Het goed vastleggen, delen en raadplegen van complexe en uitgebreide relatiestructuren is de basis voor strategisch relatiebeheer en adequate client planning

Risico management

Risicomanagement is samen met transparantie een van de pijlers van goed en professioneel vermogensbeheer

Sales management

Het realiseren van hoge klantwaarde wordt mede bepaald door sales management en de samenwerking tussen sales & marketing

Engagement voor Finance

UITDAGINGEN

Klanten willen gezien worden als waardevolle relatie - iets wat vooral tot uiting komt in een consistente dienstverlening, onafhankelijk van het gekozen kanaal. Zij willen daarbij gebruik kunnen maken van self-service waar mogelijk en ondersteuning ontvangen waar gewenst. Daarnaast willen klanten mobiel en realtime zaken kunnen doen, zowel voor wat betreft het realiseren van transacties als het hebben van inzicht (betalingen, saldo, portefeuille, schadeafwikkeling etc.).

OPLOSSINGEN

House of Engagement biedt de kennis, ervaring, een productaanbod en aanvullende dienstverlening waarmee vermogensbeheerders en private banks een betekenisvolle en relevante interactie aan kunnen gaan met hun (potentiële) klanten. Naast het realiseren van CRM implementaties kunt u bij ons terecht voor het uitwerken van customer journeys en begeleiding bij het ontwikkelen van CRM en contactstrategieën. We helpen bij het creëren van draagvlak, het opzetten van de beheerorganisatie na afronding van implementatie of upgrade en realiseren datamigraties uit legacy systemen.

Met onze Dynamics CRM/365 oplossing voor Finance laten wij beschikbare technologische mogelijkheden naadloos aansluiten bij de behoeftes van deze sector. In het CRM systeem kunnen complexe relaties, inclusief familiestructuren goed in kaart worden gebracht, alle contactmomenten van relaties worden vastgelegd en Client Planning wordt ondersteund. Door integratie met asset investment en fundregistratiesystemen hebben medewerkers altijd inzicht in de portefeuille van klanten wat het maken van gerichte segmentaties voor bijvoorbeeld cross- en upsell activiteiten vereenvoudigt. Portal technologie wordt ingezet voor self-service door de klant bij bijvoorbeeld het customer on-boarding proces en het geven van advies over financiële producten. Het CRM systeem kan worden ingezet on-premise (op een eigen platform), via een private cloud of via de Microsoft cloud.

RESULTATEN

Vermogensbeheerders en Private Banks beschikken over een 360 graden beeld van hun klanten waarmee ze hen gerichter kunnen informeren en aanbiedingen kunnen doen. Zelfredzaamheid van zowel medewerkers als relaties wordt vergroot door inzet van een gebruiksvriendelijk en herkenbaar CRM systeem en portal technologie. Excellente operationele processen leiden tot flexibele informatiestromen, systemen en medewerkers waardoor men in kan spelen op specifieke wensen bij elke interactie met de klant. Nieuwe proposities die zowel klantwaarde creëren als bijdragen aan de winstgevendheid worden continue ontwikkeld.

Actueel Finance

Blijf op de hoogte
House of Engagement - Nick de Heer Microsoft Dynamics CRM.png

Wilt u meer weten?

Wilt u weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Nick de Heer, hij staat u graag te woord!


Nick de Heer | Practice Lead Finance
ndh@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

referenties

logo-theodor-gilissen.png

Theodoor Gilissen