E-mailmarketing

Ook voor het succesvol automatiseren van digitale communicatie zijn wensen en voorkeuren van de klant het uitgangspunt

topics

uitdagingen

Klanten worden dagelijks overspoeld door boodschappen van ontelbare afzenders en het wordt steeds lastiger voor marketeers om hun click ratio’s en leadconversie stabiel en sales collega’s tevreden te houden. Zij moeten daarvoor afstappen van het idee dat contactmomenten worden bepaald door hun eigen campagneplanning en meer gaan kijken naar waar klanten nu echt op zitten te wachten. Welke informatie is relevant, via welk kanaal kan deze het best worden aangeboden en op welk moment staat een klant het meest open voor informatie of een aanbieding?

Marketing Automation: wat, waarom en voor wie

oplossingen

Onze Dynamics CRM/365 oplossing voor Finance biedt een centrale plaats om relevante persoonlijke gegevens en contactmomenten vast te leggen. Door het up-to-date en uitgebreide klantbeeld kan ook digitale communicatie met de klant beter op persoonlijke voorkeuren worden aangepast. Segmentatie van specifieke doelgroepen met vergelijkbare wensen en interesses wordt eenvoudiger, waardoor grotere groepen klanten met voor hen interessante informatie kunnen worden aangesproken.

Een goede koppeling tussen het CRM systeem en marketing automation tool ClickDimensions zorgt voor strakke onderlinge afstemming van activiteiten, voorkomt dat bepaalde stappen over het hoofd worden gezien en maakt het telkens opnieuw bedenken en uitwerken van acties overbodig. ClickDimensions biedt daarnaast de mogelijkheid om eenvoudig allerlei templates te maken voor bijvoorbeeld e-mails, nieuwsbrieven, aanbiedingen en uitnodigingen voor evenementen die de uitstraling en positionering van een organisatie versterken.

Marketing Automation: voorwaarden, voordelen, handvatten

resultaten

De inzet van CRM en ClickDimensions verhoogt de marketingproductiviteit doordat tijd wordt uitgespaard bij het managen, meten en optimaliseren van campagnes en activiteiten. Communicatiesnelheid en relevantie van informatie en activiteiten voor de klant worden verhoogd en fouten verminderd. Door een e-mailcampagne van tevoren uit te werken en te automatiseren, kan het uitsturen en opvolgen ervan snel, correct en gepersonaliseerd plaatsvinden.

Het goed inrichten van e-mailmarketing resulteert in betere conversie en hogere kwaliteit van leads doordat de boodschap bij de juiste persoon aankomt en bovendien qua inhoud, timing en gebruikt communicatiekanaal aansluit bij de wens/verwachting. E-mailmarketing levert op deze manier een niet te onderschatten bijdrage aan een excellente klantervaring.

Nick.JPG

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Nick de Heer, hij staat u graag te woord!


Nick de Heer | Practice Lead Finance
ndh@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

overige processen

    Relatiebeheer

    Het goed vastleggen, delen en raadplegen van complexe en uitgebreide relatiestructuren is de basis voor strategisch relatiebeheer en adequate client planning

    Risico management

    Risicomanagement is samen met transparantie een van de pijlers van goed en professioneel vermogensbeheer

    Sales management

    Het realiseren van hoge klantwaarde wordt mede bepaald door sales management en de samenwerking tussen sales & marketing