Fundregistratie & Asset Investment

Maak verwachtingen van klanten waar met de juiste inzet van nieuwe technologie

topics

uitdagingen

Onder invloed van diverse economische en industriële factoren is ook de assetmanagement functie onderhevig aan veranderingen. De belangrijkste daarvan is dat investeerders meer en meer een gepersonaliseerde service van hun Investment Managers verwachten. Een service die alleen kan worden verleend indien men op elk moment kan beschikken over een up-to-date en volledig klantbeeld dat bovendien eenvoudig opvraagbaar is.

Er is een veelheid van data beschikbaar in interne en externe systemen. Maar hoe zorgt u ervoor dat deze data op één plek samenkomt waar uw medewerkers de gegevens eenvoudig kunnen bewerken zodat er bruikbare inzichten ontstaan?

oplossingen

Alle afdelingen en collega’s leggen klantinformatie en interacties vast in één centraal, gebruiksvriendelijk CRM systeem. Hierdoor ontstaat niet alleen een completer klantbeeld, maar wordt tevens inzicht verkregen in de contactmomenten die er door de verschillende collega’s met dezelfde klant plaatsvinden.

Verdere verbetering van de kwaliteit van klantdata is mogelijk door integratie met interne en externe informatiebronnen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Dun & Bradstreet data en gegevens die via Company.info direct in het CRM systeem kunnen worden geïmporteerd.

Portal en mobile technologie stellen vermogensbeheerders en private banks in staat te voldoen aan de behoefte van hun klanten om op elk moment van de dag, vanaf iedere plek en via elk device met hen in contact te zijn.

resultaten

Door alle klantinformatie in één centraal systeem onder te brengen (hetzij rechtstreeks, hetzij via integraties met andere systemen en informatiebronnen) heeft een asset manager altijd díe informatie tot zijn beschikking die hij/zij nodig heeft om een excellente service te kunnen verlenen en daarmee tegelijkertijd maximale klantwaarde te realiseren.

Klantsegmentaties kunnen eenvoudig en realtime worden gemaakt, wat beter inzicht geeft in cross- en upsell mogelijkheden waarop bovendien direct actie kan worden ondernomen.

Door portfoliomanagement, doelgroepsegmentatie en leadopvolging te stroomlijnen en – deels – te automatiseren, wordt de kans verkleind dat klanten (en daarmee omzet) tussen de wal en het schip belanden en vergroot men daarnaast de efficiency.

Nick.JPG

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Nick de Heer, hij staat u graag te woord!


Nick de Heer | Practice Lead Finance
ndh@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

overige processen

    E-mail marketing

    Ook voor het succesvol automatiseren van digitale communicatie zijn wensen en voorkeuren van de klant het uitgangspunt

    Relatiebeheer

    Het goed vastleggen, delen en raadplegen van complexe en uitgebreide relatiestructuren is de basis voor strategisch relatiebeheer en adequate client planning

    Risico management

    Risicomanagement is samen met transparantie een van de pijlers van goed en professioneel vermogensbeheer

    Sales management

    Het realiseren van hoge klantwaarde wordt mede bepaald door sales management en de samenwerking tussen sales & marketing