Legal

Langzaam beginnen strategie en businessmodellen binnen de advocatuur te veranderen: niet alleen de individuele relatie en de zaak staan centraal, maar vooral ook de cliënt zelf. Van de advocaat wordt verwacht dat hij de omgeving van de cliënt kent en weet wat er speelt. Onderscheidend vermogen wordt steeds belangrijker, goed werk leveren is de norm. Met een goed uitgewerkte cliëntstrategie en een sterke CRM oplossing kan uw kantoor zich met haar eigen sterke punten daadwerkelijk onderscheiden van de concurrentie. House of Engagement gebruikt inzichten uit de veranderende wereld van de advocatuur en zet technologie zodanig in dat advocatenkantoren hun 'client engagement' op een innovatieve manier vorm kunnen geven.

engagement processen

Alumni Management

Alumni management in de Advocatuur – het faciliteren van contact met oud-collega’s door hen te blijven binden en boeien

Client Engagement

Vastleggen en raadplegen van relatiegegevens op één centrale plek, vormt de basis voor goed relatiemanagement en client engagement

Event management

Inzicht in de voorkeuren en interesses van relaties en een goed ondersteund proces, zijn belangrijke pijlers voor modern event management

Marketing Communicatie

De persoonlijke relevantie van nieuwsbrieven, social media posts en website updates bepalen het succes van communicatie

Opportunity & Pitch Management

Succesvol opportunity & pitch management wordt mede bepaald door relevantie, snelheid en gedegenheid

Engagement voor Legal

Uitdagingen

Ook de advocatuur heeft te stellen met hogere verwachtingen van cliënten op het gebied van communicatie en dienstverlening. Behoud van bestaande cliënten en aantrekken van nieuwe cliënten is lastiger dan ooit. Kantoren zetten als kennisinstelling hun deuren naar de buitenwereld steeds verder open. Kennisdelen via seminars, social media of communities, website, client portals, roundtables, blogs, wiki’s en online bibliotheken wordt steeds meer gemeengoed. In de toekomst kunnen we hier contact via Virtual Assistants aan toevoegen. Naast de dienstverlening aan cliënten neemt zo het aantal interacties met een groter publiek toe. Dat vraagt om zorgvuldig omgaan met cliëntinformatie en vooral ook intern weten wie met wie contact onderhoudt.


Advocatenkantoren streven naar proactieve interactie met hun relaties, een hoge zelfredzaamheid van hun medewerkers, geoptimaliseerde interne processen en manieren om hun dienstverlening continue aan te passen aan wensen en verwachtingen van cliënten.

Oplossingen

Het centrale CRM systeem waar uitgebreide gegevens van relaties kunnen worden vastgelegd, biedt uitgebreide segmentatiemogelijkheden waardoor de juiste mensen worden benaderd met de juiste informatie en activiteiten. Door de inzet van campagnemanagement en marketing automation verloopt het uitnodigen en registreren van deelnemers en aanwezigen professioneel en efficiënt. Portal technologie biedt cliënten self-service mogelijkheden om bijvoorbeeld zelf de status van matters in te kunnen zien, zich aan te melden voor evenementen, informatie te downloaden, op de persoon afgestemd nieuws te bekijken en zelf persoonlijke gegevens aan te passen. Allerlei vormen van artificial intelligence leveren gecombineerd niet alleen een beter beeld van bestaande relaties, maar kunnen ook nieuwe contacten (en daarmee omzetmogelijkheden) aanreiken.



Resultaten

Goede technologische ondersteuning zorgt ervoor dat u uw relatienetwerk in kaart heeft met complete en correcte relatiegegevens, contacthistorie en inzicht in de financiële status van zaken. En dat alles op één centrale plek. Relatie-informatie kan via integraties met bestaande informatiebronnen als KVK en LinkedIn worden verrijkt om te gebruiken voor gerichte klantsegmentatie en opportunity management. Er is sprake van efficiënt event management en marketingcommunicatie activiteiten met voor de ontvanger relevante boodschappen. Fee earners en marketeers krijgen het inzicht dat zij nodig hebben voor het benutten van cross- en up-sell mogelijkheden. (Beveiligde) toegang tot cliënt- en zaakinformatie is vanaf elk gewenste plek en device mogelijk


 

download: E-book 'CRM in de Advocatuur'

Wij zijn op zoek gegaan naar inzichten uit de veranderende wereld van de advocatuur. Voor geen enkele dienstverlener geldt ‘business as usual’. Ook de advocatuur zal zich deels opnieuw moeten uitvinden. De relatie met klanten is daarbij een essentieel onderdeel. Een aantal kantoren, waaronder - AKD, Dirkzwager, PelsRijcken en KneppelhoutKorthals -  hebben met ons hun inzichten en ervaringen gedeeld over het aangaan, omgaan en onderhouden van relaties. 

Klik hier om het e-book te downloaden

 

Download: whitepaper 'Hoe faciliteert u een modern kantoor?'

Hoe kan een advocatenkantoor over de verschillende praktijkgroepen heen groeien door de inzet van slimme en effectieve relatiemanagementprocessen en een moderne werkplek? Op donderdag 14 juni 2018 organiseerde House of Engagement (CRM voor Legal), in samenwerking met haar zusjes Breinwave (AI, slimme technologie) en True (werkplek en hosting), het seminar 'Hoe faciliteert u een modern kantoor?'. Onze visie, gepresenteerd tijdens dit seminar hebben wij samengevat in een whitepaper.

Klik hier om de whitepaper te downloaden

 

DOWNLOAD: WHITEPAPER 'Klantgerichtheid in de advocatuur?'

Hoe kunt u als Business Development of Marketing Manager uw organisatie helpen om klantgerichter te werken? En wat verstaan we eigenlijk onder klantgericht? Samen met kleine, middelgrote en grote advocatenkantoren gingen wij het gesprek met elkaar aan tijdens het seminar ‘Klantgerichtheid in de advocatuur’.

Klik hier om de whitepaper te downloaden

 

 

 

 

 

Actueel Legal

Blijf op de hoogte
Samen verder als Broad Horizon.png nieuws

Samen verder als één Broad Horizon

01 november 2019

Na een paar jaar onder de naam House of Engagement de markt van dienst te zijn geweest veranderen we per 1 november 2019 onze naam in Broad Horizon.

CRM data homepage.png blog

5 tips voor het optimaliseren van CRM data

13 november 2019

Elk CRM systeem is zo goed als de mate waarin het daadwerkelijk gebruikt wordt. En het gebruik hangt op zijn beurt weer sterk af van de kwaliteit van de gegevens in het systeem. Want alleen wanneer het systeem relevante informatie biedt waar anders niet zo makkelijk aan te komen is, zal de meerwaarde ervan ervaren worden. Het up-to-date houden van de gegevens in het CRM systeem moet dus een top prioriteit zijn, die procedureel goed ingeregeld wordt. In deze blog geven wij 5 tips ten aanzien van het optimaliseren en bewaken van de kwaliteit van data in uw CRM systeem.

Wilt u meer weten?

Wilt u weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Wouter Heutmekers, hij staat u graag te woord!


Wouter Heutmekers | Client manager 
w.heutmekers@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80


 

referenties

houthoff_cr.png

Houthoff Buruma

ws-logo-loyens-loeff_2.jpg

Loyens & Loeff

kneppelhout.png

Kneppelhout Korthals Advocaten