Legal

Langzaam beginnen strategie en businessmodellen binnen de advocatuur te veranderen: niet alleen de individuele relatie en de zaak staan centraal, maar vooral ook de cliënt zelf. Van de advocaat wordt verwacht dat hij de omgeving van de cliënt kent en weet wat er speelt. Onderscheidend vermogen wordt steeds belangrijker, goed werk leveren is de norm. Met een goed uitgewerkte cliëntstrategie en een sterke CRM oplossing kan uw kantoor zich met haar eigen sterke punten daadwerkelijk onderscheiden van de concurrentie.

House of Engagement gebruikt inzichten uit de veranderende wereld van de advocatuur en zet technologie zodanig in dat advocatenkantoren hun 'client engagement' op een innovatieve manier vorm kunnen geven.

engagement processen

Alumni management

Alumni management in de Advocatuur – het faciliteren van contact met oud-collega’s door hen te blijven binden en boeien

Client Engagement

Vastleggen en raadplegen van relatiegegevens op één centrale plek, vormt de basis voor goed relatiemanagement en client engagement

Event management

Inzicht in de voorkeuren en interesses van relaties en een goed ondersteund proces, zijn belangrijke pijlers voor modern event management

Marketing communicatie

De persoonlijke relevantie van nieuwsbrieven, social media posts en website updates bepalen het succes van communicatie

Opportunity & Pitch management

Succesvol opportunity & pitch management wordt mede bepaald door relevantie, snelheid en gedegenheid

engagement voor Legal


Uitdagingen


Ook de advocatuur heeft te stellen met hogere verwachtingen van cliënten op het gebied van communicatie en dienstverlening. Behoud van bestaande cliënten en aantrekken van nieuwe cliënten is lastiger dan ooit. Kantoren zetten als kennisinstelling hun deuren naar de buitenwereld steeds verder open. Kennisdelen via seminars, social media of communities, website, client portals, roundtables, blogs, wiki’s en online bibliotheken wordt steeds meer gemeengoed. In de toekomst kunnen we hier contact via Virtual Assistants aan toevoegen. Naast de dienstverlening aan cliënten neemt zo het aantal interacties met een groter publiek toe. Dat vraagt om zorgvuldig omgaan met cliëntinformatie en vooral ook intern weten wie met wie contact onderhoudt.

Advocatenkantoren streven naar proactieve interactie met hun relaties, een hoge zelfredzaamheid van hun medewerkers, geoptimaliseerde interne processen en manieren om hun dienstverlening continue aan te passen aan wensen en verwachtingen van cliënten.

Oplossingen

Het centrale CRM systeem waar uitgebreide gegevens van relaties kunnen worden vastgelegd, biedt uitgebreide segmentatiemogelijkheden waardoor de juiste mensen worden benaderd met de juiste informatie en activiteiten. Door de inzet van campagnemanagement en marketing automation verloopt het uitnodigen en registreren van deelnemers en aanwezigen professioneel en efficiënt. Portal technologie biedt cliënten self-service mogelijkheden om bijvoorbeeld zelf de status van matters in te kunnen zien, zich aan te melden voor evenementen, informatie te downloaden, op de persoon afgestemd nieuws te bekijken en zelf persoonlijke gegevens aan te passen. Allerlei vormen van artificial intelligence leveren gecombineerd niet alleen een beter beeld van bestaande relaties, maar kunnen ook nieuwe contacten (en daarmee omzetmogelijkheden) aanreiken.



Resultaten

Goede technologische ondersteuning zorgt ervoor dat u uw relatienetwerk in kaart heeft met complete en correcte relatiegegevens, contacthistorie en inzicht in de financiële status van zaken. En dat alles op één centrale plek. Relatie-informatie kan via integraties met bestaande informatiebronnen als KVK en LinkedIn worden verrijkt om te gebruiken voor gerichte klantsegmentatie en opportunity management. Er is sprake van efficiënt event management en marketingcommunicatie activiteiten met voor de ontvanger relevante boodschappen. Fee earners en marketeers krijgen het inzicht dat zij nodig hebben voor het benutten van cross- en up-sell mogelijkheden. (Beveiligde) toegang tot cliënt- en zaakinformatie is vanaf elk gewenste plek en device mogelijk


 

E-book 'CRM in de Advocatuur'

Wij zijn op zoek gegaan naar inzichten uit de veranderende wereld van de advocatuur. Voor geen enkele dienstverlener geldt ‘business as usual’. Ook de advocatuur zal zich deels opnieuw moeten uitvinden. De relatie met klanten is daarbij een essentieel onderdeel. Een aantal kantoren, waaronder - AKD, Dirkzwager, PelsRijcken en KneppelhoutKorthals -  hebben met ons hun inzichten en ervaringen gedeeld over het aangaan, omgaan en onderhouden van relaties.

Bent u benieuwd naar wat zij te zeggen hebben? Download dan hier ons e-book ‘CRM in de Advocatuur’.

 

 

 

Actueel Legal

Blijf op de hoogte
HoE_logos_web_265x160.png nieuws

CRM Resultants wordt House of Engagement

29 mei 2017

PERSBERICHT - Vanaf 1 juni gaat Microsoft CRM Goldpartner, CRM Resultants, verder onder de naam House of Engagement in een nieuw kantoorpand in Hilversum.

Ron.JPG

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Ron Wallegie, hij staat u graag te woord!


Ron Wallegie | Practice Lead Legal
rw@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

referenties

houthoff_cr.png

Houthoff Buruma

ws-logo-loyens-loeff_2.jpg

Loyens & Loeff

kneppelhout.png

Kneppelhout Korthals Advocaten