Alumni management

Alumni management in de Advocatuur – het faciliteren van contact met oud-collega’s door hen te blijven binden en boeien

topics

uitdagingen

Oud-medewerkers zijn juist voor advocatenkantoren een bron van informatie en new business en dus bij uitstek een doelgroep waar men nauw contact mee wil onderhouden. Steeds meer advocaten stoppen om als inhouse-counsel bij bedrijven of overheidsinstellingen een grote diversiteit aan functies te gaan bekleden. In hun nieuwe rol zijn zij bij uitstek in staat om hun oude werkgever feeling te laten houden met de diverse markten waarin ze werkzaam zijn. Via hen kunnen daarnaast mogelijk nieuwe cliënten worden geworven voor de dienstverlening van het advocatenkantoor.

Om de alumni community optimaal te kunnen vormen en bedienen, heeft men een goed doordachte community strategie nodig, een CRM systeem als 'engine' en database, relevante integraties zoals met de website van het kantoor en bijvoorbeeld LinkedIn en een platform waar informatie, activiteiten en personen samenkomen.

Alumni Engagement in de advocatuur – het faciliteren van contact met oud-collega’s

oplossingen

In het CRM systeem kunnen uitgebreide profielgegevens van oud-collega's worden bijgehouden waardoor men hen kan blijven benaderen met relevante informatie en activiteiten. Portal technologie wordt ingezet als online verbinding tussen kantoor en oud-medewerkers. Met de self-service functionaliteit kunnen oud-medewerkers hun gegevens inzien en bewerken, nieuws bekijken, zich opgeven voor evenementen etc.

resultaten

Betrokkenheid en loyaliteit van medewerkers ontstaan al tijdens het dienstverband. Door goed gebruik te maken van inzicht in interesses en voorkeuren, kan de band ook na vertrek van een medewerker worden onderhouden op een manier die voor beide partijen van waarde is. Gaat een advocaat naar een ander kantoor, dan kan alumni management een goede basis leggen voor de referral strategie, waarbij men elkaar werk gunt op terreinen waar men zelf minder specialistische kennis heeft.

Ron.JPG

Wilt u meer weten?

Wilt u weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten die hier al mee werken of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Ron Wallegie, hij staat u graag te woord!


Ron Wallegie | Practice Lead Legal
rw@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

overige processen

    Client Engagement

    Vastleggen en raadplegen van relatiegegevens op één centrale plek, vormt de basis voor goed relatiemanagement en client engagement

    Event management

    Inzicht in de voorkeuren en interesses van relaties en een goed ondersteund proces, zijn belangrijke pijlers voor modern event management

    Marketing communicatie

    De persoonlijke relevantie van nieuwsbrieven, social media posts en website updates bepalen het succes van communicatie

    Opportunity & Pitch management

    Succesvol opportunity & pitch management wordt mede bepaald door relevantie, snelheid en gedegenheid