Event management

Inzicht in de voorkeuren en interesses van relaties en een goed ondersteund proces, zijn belangrijke pijlers voor modern event management

topics

uitdagingen

Samenstellen van genodigdenlijsten levert de nodige hoofdbrekens voor marketing en fee earners omdat relatiegegevens decentraal worden bijgehouden terwijl campagnes centraal worden georganiseerd. Genodigden daadwerkelijk bewegen om aan een evenement deel te nemen, betekent veel tijd investeren en handmatige handelingen uitvoeren. Effectieve coördinatie van eventpromotie over diverse communicatiekanalen heen vraagt veel van het marketingteam. Gestructureerde opvolging is nodig om investeringen in evenementen te laten renderen, maar is meestal een ondergeschoven kindje.

oplossingen

Op basis van uitgebreide profielinformatie van relaties kunnen genodigdenlijsten gericht worden samengesteld. Het proces van vooraf goedkeuring geven voor het uitnodigen van relaties door diverse medewerkers van het kantoor, wordt door het systeem ondersteund. Marketing automation zorgt ervoor dat diverse e-mails voor het uitnodigingstraject van te voren worden klaargezet en geautomatiseerd worden verstuurd. Communicatie kan via templates eenvoudig op een aantrekkelijke en consistente manier worden vormgegeven (e-mail, eventpagina op de website, webformulieren, surveys, social updates etc.). Door de ingebouwde analytics heeft het marketingteam op elk moment van de campagne inzicht in de effectiviteit van de acties en kunnen zij waar nodig bijsturen. QR codes worden ingezet bij evenementregistratie voor een professionele aanwezigenregistratie.

resultaten

Het samenstellen van genodigdenlijsten gebeurt op basis van up-to-date en uitgebreide profielinformatie waardoor activiteiten relevanter en dus aantrekkelijker zijn voor de ontvanger. De (kwantitatieve en kwalitatieve) response op evenementen wordt hiermee verhoogd. De inzet van marketing automation bespaart tijd, zorgt voor nurturing van relaties in aanloop naar het evenement en betekent goede opvolging en registratie van contactmomenten. De consistente en aantrekkelijk uitziende communicatie over de kanalen heen draagt verder bij aan de gewenste uitstraling van het kantoor.

Ron.JPG

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over dit onderwerp, in contact komen met klanten of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Ron Wallegie, hij staat u graag te woord!


Ron Wallegie | Practice Lead Legal
rw@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

overige processen

    Alumni management

    Alumni management in de Advocatuur – het faciliteren van contact met oud-collega’s door hen te blijven binden en boeien

    Client Engagement

    Vastleggen en raadplegen van relatiegegevens op één centrale plek, vormt de basis voor goed relatiemanagement en client engagement

    Marketing communicatie

    De persoonlijke relevantie van nieuwsbrieven, social media posts en website updates bepalen het succes van communicatie

    Opportunity & Pitch management

    Succesvol opportunity & pitch management wordt mede bepaald door relevantie, snelheid en gedegenheid