Opportunity & Pitch Management

Succesvol opportunity & pitch management wordt mede bepaald door relevantie, snelheid en gedegenheid

topics

uitdagingen

Bij opportunity & pitch management gaat vaak veel tijd verloren met het bij elkaar halen van de juiste informatie omdat deze veelal niet centraal is opgeslagen. Snelheid en gedegenheid zijn hier echter juist van groot belang. Het delen van geschreven teksten tussen business development en de fee earner is omslachtig en hetzelfde geldt voor het submitten van deals bij de Legal Directories of het up-to-date houden van cv’s op de website van het kantoor.

oplossingen

Het centrale CRM systeem biedt uitgebreid inzicht in gegevens van klanten en activiteiten van de diverse praktijkgroepen. Deal management geeft inzicht in alle gesloten “deals” op bedrijfs- en persoonsniveau, alsmede direct toegang tot alle gerubriceerde informatie. Omschrijving van de deal, de deal lead, value, betrokken advocaten, betrokken praktijkgroepen, adviseur van de tegenpartij etc. Business development kan op deze manier direct beginnen met het reviewen van wat er in het verleden door specifieke praktijkgroepen is gedaan, het schrijven en laten accorderen van teksten en het voorbereiden van pitch documenten om fee earner en kantoor sterk te kunnen presenteren.

resultaten

Omdat alle relevante informatie voor een pitch op één centrale plaats beschikbaar is, kan business development snel en efficiënt te werk gaan en onderling gegevens uitwisselen en bijwerken. Deal omschrijvingen kunnen eenvoudig worden gebruikt voor toegespitste pitch documenten, worden aangeleverd als submission bij de relevante Legal Directories en worden gebruikt om cv’s van fee earners op de website bij te werken. Fee earners hebben altijd en overal toegang tot klantinformatie (inclusief matter insights door integratie met het zaaksysteem) en weten hierdoor precies wat er bij een klant speelt en belangrijk is. Nu voelt de klant zich gekend en gewaardeerd.

Jorn.png

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over dit onderwerp of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Jorn Vermeulen, hij staat u graag te woord!


Jorn Vermeulen | Industry Lead Legal
jv@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

overige processen

    Alumni Management

    Alumni management in de Advocatuur – het faciliteren van contact met oud-collega’s door hen te blijven binden en boeien

    Client Engagement

    Vastleggen en raadplegen van relatiegegevens op één centrale plek, vormt de basis voor goed relatiemanagement en client engagement

    Event management

    Inzicht in de voorkeuren en interesses van relaties en een goed ondersteund proces, zijn belangrijke pijlers voor modern event management

    Marketing Communicatie

    De persoonlijke relevantie van nieuwsbrieven, social media posts en website updates bepalen het succes van communicatie

    Download: 'Hoe faciliteert u een modern kantoor?'

    Hoe kan een advocatenkantoor over de verschillende praktijkgroepen heen groeien door de inzet van slimme en effectieve relatiemanagementprocessen en een moderne werkplek?

    Customer Journey: CRM voor de advocatuur

    Wat houdt de klant bezig? Hoe komt een klant tot zijn beslissingen? Wat zijn zijn beweegredenen en op welke momenten veranderen deze? Weet u wat er speelt bij de klant en kunt u op tijd inspelen op eventuele kansen? House of Engagement maakte een customer journey, speciaal voor de advocatuur. Via deze customer journey krijgt u een beeld van de 'reis' die uw (toekomstige) klant aflegt, zodat u bij alle stappen de juiste strategie kunt bepalen om zo een tevreden klant aan u te binden.