Microsoft Dynamics 365, het performance platform

Vanaf dag één hebben wij een exclusieve focus op Microsoft technologie en specifiek op Microsoft CRM. Voor ons was de herkenbaarheid van de software – op welke desktop staat geen Office? – de belangrijkste reden voor deze focus. De afgelopen jaren maakt Microsoft onder de bezielende leiding van Satya Nadella een complete transformatie door, van gevestigde orde naar vernieuwing en vooral integratie van de vele losse applicaties: de belofte van ‘One Microsoft’.

In het nieuwe platform Dynamics 365 wordt die belofte van integratie ingelost. Met een nadruk op Cloud, Mobile en Intelligence. Dit nieuwe platform biedt u als gebruiker echte meerwaarde. Betere integratie van applicaties, zoals CRM met Office, betere samenwerking, gebruik van devices naar keuze (desktop, tablet of smartphone) en tal van, goed beveiligde, Clouddiensten. Dynamics 365 biedt organisaties nu de mogelijkheid om de bedrijfssilo’s af te bouwen, flexibel taakgerichte modules in te zetten en bovenal om meer intelligentie toe te voegen door Power BI en machine learning.

 

Dynamics 365

Microsoft lost in hoog tempo haar belofte van integratie van applicaties in. Dat klinkt mooi, maar wat betekent dit in de praktijk? Het antwoord is: Dynamics 365. Dynamics 365 is een innovatieve propositie van Microsoft waarin de kracht van de voorheen losse applicaties in een nieuw platform wordt samengebracht. Dit biedt een nieuw perspectief op de manier van werken en samenwerken in organisaties door de bundeling van taakgerichte applicaties. 

Dynamics 365 is gebouwd op een aantal pijlers:

  • De integratie van CRM en ERP
  • Een intelligent platform met onderliggend een gemeenschappelijk datamodel, waardoor samenwerking over verschillende bedrijfsfuncties veel gemakkelijker wordt
  • Een nieuw licentiemodel.

Taakgerichte applicaties voor zakelijke processen
Dynamics 365 integreert Microsoft CRM en ERP (AX en NAV) in een cloudoplossing, met taakgerichte applicaties voor zakelijke processen zoals verkoop, marketing, service en financiën. De naam Microsoft CRM verdwijnt, maar de functionaliteit blijft als verkoop, marketing en service. Aangevuld met productivity oplossingen als Office365, business intelligence met Power BI en applicaties van derde partijen die via de AppSource beschikbaar zijn.



AppSource is een uitgebreide markplaats voor talloze aanvullende applicaties, die eenvoudig kunnen worden toegevoegd. In Dynamics 365 is onder de motorkap intelligentie toegevoegd middels Machine Learning en AI. Dynamics 365 biedt daarnaast tal van tools zoals Flow (visuele workflow editing) en PowerApps voor het snel ontwikkelen van mobiele applicaties.

De softwarebundel – zoals CRM – staat in dit geheel niet langer voorop, maar het uitgangspunt is de taak of rol die een gebruiker wil uitvoeren. Het nieuwe licentiemodel maakt het mogelijk om taak- of rolgericht een applicatie te gebruiken. Bijvoorbeeld voor verkoop de applicatie ‘Verkoop’, aangevuld met Office365 voor offertes en Power BI voor analyses. Zo kunnen organisaties ‘mixen en matchen’ op maat.

Dynamics 365 for Marketing

Onlangs heeft Microsoft het nieuwe product Dynamics 365 for Marketing gelanceerd, een product dat marketeers de mogelijkheid geeft om marketingprocessen te automatiseren. Denk aan het opzetten van een professionele e-mail marketingcampagne, het organiseren van events, lead scoring en het vastleggen en analyseren van ROI. Daarmee wordt de volledige customer journey ondersteund; of te wel de klantreis van suspect, naar potentiële klant tot een gekwalificeerde lead voor Sales. 

Met dit product is het mogelijk voor marketeers om op een gebruiksvriendelijke manier leads te creëren en te onderhouden, zijn sales en marketing nog beter op elkaar afgestemd en kunt u slimmere beslissingen nemen, onder andere op basis van marktinzichten. Belangrijke pluspunten voor marketeers. 

In onderstaand filmpje laten wij de hoofdfunctionaliteiten zien aan de hand van een demo. Zo krijg je in ongeveer 30 minuten een eerste indruk van Dynamics 365 for Marketing. 

 

Customer Service met Dynamics 365

Met de Customer Service module van Microsoft is het mogelijk het 360 graden klantbeeld te optimaliseren. De applicatie geeft namelijk niet alleen de informatie over de vraag van de klant bij customer service weer, maar geeft tegelijkertijd ook inzicht in alle informatie die binnen het bedrijf over deze klant bekend is. Met als resultaat: snellere doorlooptijden, betere prioritering en meer tevreden klanten. 

De Customer Service Hub is een krachtige oplossing voor Customer Service afdelingen die willen veranderen van e-mail gericht werken naar case gericht werken. Doordat al je activiteiten gebundeld worden onder een case in Dynamics is een onoverzichtelijke mailbox verleden tijd. 

In onderstaand filmpje laten we je aan de hand van een demo in ongeveer 30 minuten de verschillende functionaliteiten zien. 

Werken bij.png

Meer weten?

Wilt u meer weten over Microsoft of heeft u andere vragen? Wij staan u graag te woord!


info@house-of-engagement.nl  |  035 – 646 0480