Bieden ervaringen uit het verleden dan toch een garantie voor de toekomst?

Eind maart organiseerde Microsoft weer eXtreme365, het jaarlijkse evenement voor implementatiepartners van het Dynamics 365 platform. Plaats van handelen was dit keer Amsterdam. Uiteraard was House of Engagement erbij en collega Jesse Schreuders deelde zijn ervaringen 18 april jl via een webinar. In dit blog praten we je bij over dit webinar en eXtreme365.

In zijn inleiding legt Jesse uit dat eXtreme een door Microsoft georganiseerd evenement is, bedoeld voor  implementatiepartners van het Dynamics 365 platform. Oorspronkelijk vooral gericht op Customer Engagement (CRM), maar inmiddels ook voor Finance & Operations (voorheen AX) en Business Central (voorheen NAV). “Het is een uitstekende gelegenheid om het verhaal van Microsoft uit eerste hand te horen, maar vooral ook een prima plek om te netwerken”, zegt Jesse. En het enthousiasme in zijn stem verraadt dat eXtreme vooral een inspirerend event is. En daar heeft Jesse geen ongelijk in, want als hij vertelt over de nieuwste productontwikkelingen, blijkt dat er weer veel moois vanuit Microsoft op ons af komt.

Maar voordat hij ons daar deelgenoot van maakt, staat Jesse eerst even stil bij wat hij noemt ‘Het verhaal van Microsoft’. Het verhaal van de digitale transformatie, die ieder bedrijf zal ondergaan. Het verhaal dat de steeds verdergaande digitalisering effect zal hebben op praktisch alle aspecten van de bedrijfsvoering, waardoor bedrijven zich zelf opnieuw uit zullen moeten vinden. Microsoft wil daarbij helpen door inventieve technologie aan te bieden, in de vorm van het Power Platform. Kort schetst Jesse in zijn presentatie de manier waarop zaken als workflow (Flow) en rapportages (Power BI) steeds meer een integraal onderdeel van het Microsoft Power Platform zijn, en niet meer als aparte functies binnen de verschillende applicaties worden aangeboden.

Maar echt spannend wordt het pas wanneer Jesse vervolgens inzoomt op wat er concreet op het gebied van Customer Engagement in de Microsoft pipeline zit. Dat blijken vooral functies gebaseerd op de toepassing van Artificial Intelligence (AI) te zijn. Wat bijvoorbeeld te denken van een online analyse van de scoringskans van een lead op basis van een groot aantal kenmerken? Dat kan serieus helpen bij het kwalificeren van leads! Een ander mooi voorbeeld is een advies van het platform over hoe laat je het beste je nieuwsbrief kunt versturen. “Vorige keer openden de meeste lezers de nieuwsbrief pas na 15 uur, dus misschien moet je hem ook maar pas ’s middags versturen!”. Oh, eh, dank u wel, intelligent platform! De kreet dat resultaten uit het verleden geen garantie geven voor de toekomst, houdt met al deze ontwikkelingen vanuit Microsoft ineens minder goed stand. Als je maar voldoende data hebt, worden de voorspellingen steeds zinniger. 

En in dat licht is het ‘slechte nieuws’ waar Jesse mee afsloot eigenlijk goed te verteren. Jesse meldde namelijk dat de opslag van data op het Dynamics 365 platform voor de meeste gebruikers wat duurder wordt. Waar je voorheen een vast bedrag per gebruiker betaalde, waarvoor je dan een vast aantal MB’s aan cloud-opslag kreeg, is het voortaan zo dat klanten apart betalen voor de opslag van attachments etc. Maar ja, als je dan bedenkt dat je met al die opgeslagen data ook zo veel meer kunt, is dit toch eigenlijk helemaal niet erg?

Klik hier om het volledige webinar terug te kijken.

Wil je ook op de hoogte blijven van events en webinars die House of Engagement organiseert? Meld je dan aan voor de marketinglijst voor events

 

 

Floor.png

Auteur: Floor Verheul

Deel deze informatie:

  • linkedin
  • facebook
  • twitter

Reacties

Er zijn nog geen reactie's

Plaats een reactie