Een onderzoek naar customer engagement

Een goede relatie met je klant is voor alle organisaties van waarde. Voor vermogensbeheerders en private bankers is deze relatie zo mogelijk nóg belangrijker. Je beheert en belegt immers het privé-eigendom van particulieren. Jij kent jouw klant persoonlijk, weet wat hem bezighoudt, waar hij wel of niet in wil investeren en wat zijn interesses zijn.

Een goede relatie met je klant is voor alle organisaties van waarde. Voor vermogensbeheerders en private bankers is deze relatie zo mogelijk nóg belangrijker. Je beheert en belegt immers het privé-eigendom van particulieren. Jij kent jouw klant persoonlijk, weet wat hem bezighoudt, waar hij wel of niet in wil investeren en wat zijn interesses zijn.

Jij blijft betrokken bij jouw klant en je klant is ook betrokken bij jou. Die betrokkenheid wordt in marketingtermen ‘customer engagement’ genoemd. Bij jouw ‘customer engagement’ word je ondersteund door een CRM-systeem. Hierin wordt de klantrelatie beheerd en de geschiedenis van het contact met de klant bijgehouden. Dit helpt jou om je klant beter te begrijpen en verder te helpen.

House of Engagement levert CRM-systemen om jouw relatie met je klant te ondersteunen. Om onze producten nog beter te laten aansluiten op de manier waarop jij omgaat met jouw klanten, gaan we de komende maanden een onderzoek doen. We onderzoeken hoe customer engagement bij vermogensbeheerders en private bankers wordt vormgegeven en hoe dit zich vertaalt naar ondersteunende tooling.

Wat levert dit onderzoek op?

Het levert House of Engagement inzicht in de klantprocessen waar private bankers en vermogensbeheerders in ondersteund willen worden. Van daaruit kunnen wij onze ondersteunende producten nog beter aansluiten op de manier waarop jij jouw klanten zou willen helpen.

Welke onderwerpen komen tijdens het onderzoek aan de orde?

We zijn vooral benieuwd naar jullie wensen en behoeften om jullie klanten nog beter van dienst te zijn. Daarbij komen de volgende vragen aan bod:

  • Wat zijn jullie ambities op het gebied van customer engagement?
  • Hoe is jullie marketing- en eventmanagement ingericht?
  • Hoe hebben jullie klantbeleving in jullie huidige processen verwerkt?
  • Worden er nieuwsbrieven verstuurd of open dagen georganiseerd?
  • Hoe ziet een customer journey eruit?
  • Hoe ziet de bank van de toekomst eruit?

Zo merken we bij opdrachtgevers dat een aantal klantprocessen anders loopt sinds de invoering van de GDPR. Hier krijgen we graag meer inzicht in, zodat we deze processen kunnen vertalen naar onze Finance template.

Ook hebben we gemerkt dat het proces van ‘client onboarding’ de afgelopen jaren bij veel banken is doorontwikkeld. Wij brengen graag samen met jullie de stappen van onboarding in kaart die we met onze tools beter zouden kunnen ondersteunen.

Kortom: we gaan een onderzoek doen naar de manier waarop vermogensbeheerders en private bankers hun customer engagement hebben georganiseerd. Hiervoor gaan we contact opnemen met onze relaties binnen deze sector. Zo draagt ons onderzoek naar jullie customer engagement ook bij aan onze eigen customer engagement!

Auteur: Inez Haas en Sander Helmes

Deel deze informatie:

  • linkedin
  • facebook
  • twitter

Reacties

Er zijn nog geen reactie's

Plaats een reactie