Hoe kun je jouw marketing & sales en relatiebeheer versterken door LinkedIn en Dynamics 365 slim te combineren?

3 jaar geleden kocht Microsoft LinkedIn. De overname van LinkedIn door Microsoft was een grote stap richting een wereld met intelligente bedrijfstoepassingen.

Veel organisaties maken gebruik van zowel social media als een CRM, waarmee zij over een enorm potentieel aan klantdata beschikken. Inherent hieraan echter is het bestaan van gescheiden data silo’s waardoor slim gebruik maken van al deze inzichten de uitdaging blijft.

Door LinkedIn én Dynamics 365 te integreren en gezamenlijk in te zetten kunnen sales en marketing zich écht onderscheiden. Beide platformen combineren staat organisaties toe betekenisvolle relaties op te bouwen, nieuwe inzichten te verlenen in bedrijfsprocessen of om simpelweg datakwaliteit in CRM op orde te houden.

Hoe je LinkedIn slim met Dynamics 365 combineert? Wij zetten onze 5 favoriete oplossingen voor je op een rij. Meer weten? Meld je dan hier aan voor ons webinar van 26 september.

1. LinkedIn Lead Gen Forms

Lead Gen Forms van LinkedIn kunnen worden ingezet om gericht nieuwe leads te verzamelen. Zo’n form kan worden gekoppeld aan een te downloaden artikel of worden gebruikt als aanmeldformulier voor een event. De marketeer die het formulier aanmaakt bepaalt zelf de informatie die wordt opgevraagd middels het formulier. De LinkedIn gebruiker die via LinkedIn op het formulier landt ziet zijn gegevens worden ingevuld met zijn LinkedIn data en kan een aanmelding of download met een klik op de knop afronden.

Maak je gebruik van de integratie met Dynamics, dan worden deze personen automatisch gesynchroniseerd en opgeslagen als lead in CRM. Zo kunnen marketeers kwalitatieve leads genereren en deze gebruiken voor campagne doeleinden in Dynamics. Tegelijkertijd zorgt de connector ervoor dat contactgegevens in Dynamics up-to-date blijven. Past iemand op zijn LinkedIn profiel zijn naam of functietitel aan, dan neemt Dynamics deze informatie automatisch over.

2. Social Posts

Als marketeer kan je nog efficiënter en effectiever werken wanneer je social media-berichten op verschillende kanalen vanuit één plek kan opmaken, plannen en plaatsen. Social Posts biedt marketeers een mogelijkheid om nog slimmer te werken door ervoor te zorgen dat gebruikers berichten vanuit Dynamics kunnen beheren, plaatsen en plannen op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Middels een marketingagenda en een weergave kun je als marketeer je marketingactiviteiten voor een dag, week, maand en zelfs een jaar vooruitplannen en automatisch plaatsen via de social media-accounts van je organisatie. Zo heb je in één oogopslag overzicht van je social media-activiteiten over verschillende kanalen.

3. LinkedIn Matched Audience 

Bijna iedere marketeer voert campagnes op LinkedIn en wil daarvoor de perfecte doelgroep samenstellen. De integratie tussen LinkedIn en Dynamics 365 helpt daarbij. Met de LinkedIn Matched Audience kan een marketeer in Dynamics zijn doelgroep definiëren o.b.v. kenmerken vastgelegd in CRM. Nadat de juiste doelgroep is geselecteerd in Dynamics kan deze doelgroep worden doorgezet naar LinkedIn. Met het emailadres uit Dynamics wordt gezocht naar een LinkedIn gebruiker met een overeenkomend emailadres. Deze doelgroep kan vervolgens gekoppeld worden aan LinkedIn campagnes zodat de juiste doelgroep wordt bereikt.

4. LinkedIn in customer journey's 

Deze Matched Audiences en LinkedIn campagnes kun je vervolgens invoegen in je marketing automation flows; de zogenaamde Customer Journey’s van Dynamics. Target een LinkedIn campagne op een in Dynamics samengestelde selectie en zet de inzichten uit de campagnes om in acties. Reageert een lead op een LinkedIn campagne? Verstuur hem dan automatisch een bevestiginsemail vanuit Dynamics, wijs de lead toe aan een sales afdeling en zet een taak klaar voor business development om deze lead telefonisch op te volgen. Reageert een prospect niet op je LinkedIn campagne? Verstuur hem dan automatisch een email waarin je jouw campagne alsnog onder de aandacht brengt.

Door LinkedIn campagnes in te voegen in je customer journey’s bouw je aan efficiënte werkstromen en nog persoonlijkere klantreizen.

5. Sales Navigator

Last but not least is LinkedIn natuurlijk ook een effectieve social selling tool voor business development. De tool die hiervoor ingezet kan worden is Sales Navigator van LinkedIn. Sales Navigator stimuleert business development en begeleidt gebruikers met waardevolle suggesties en inzichten. Naast het identificeren van opportunity’s kan sales hiermee ook de juiste besluitvormers bij onbekende bedrijven identificeren.

Dankzij de integratie met Dynamics 365 maak je gebruik van al deze inzichten en suggesties in je CRM. Functionaliteiten als Icebreakers, Recommended Leads, News en Get introduced komen beschikbaar op individueel contactniveau in Dynamics 365 zodat je inzichten uit beide platformen kunt cominbineren en inzichtelijk hebt op één plek. Geen geswitch meer tussen schermen en tabbladen of ingewikkelde samengestelde lijsten om gegevens samen te moeten voegen.

Een paar simpele functionaliteiten maken het mogelijk voor bedrijven meer waarde te halen uit LinkedIn en Dynamics. Tijdens ons webinar van donderdag 26 september vertellen we je meer over hoe je de mogelijkheden, inzichten en functionaliteiten uit deze platformen kan bundelen en slim kan toepassen. Aanmelden kan hier.  

Wadir Ekhlas 1.jpg

Auteur: Wadir Ekhlas

Deel deze informatie:

  • linkedin
  • facebook
  • twitter

Reacties

Er zijn nog geen reactie's

Plaats een reactie