In drie stappen slimmer werken met Dynamics 365/CRM

Je organisatie werkt al geruime tijd met CRM. Er wordt veel informatie in het systeem gedeeld, waardoor je CRM een enorme database met gegevens is geworden. Er zitten zoveel gegevens in het systeem dat je deze kunt analyseren en trends zou kunnen volgen. Hoe mooi zou het zijn als je de gewenste informatie op een overzichtelijke manier in een dashboard zou kunnen zien?

Dynamics 365 maakt dit mogelijk. Het programma biedt mooie grafieken en heldere rapportages op basis van de data uit je CRM-systeem. Hieronder lees je hoe je dit in 3 stappen samen met je CRM-adviseur voor elkaar krijgt.

Stap 1: Bepaal welke informatie je uit het systeem wilt halen

In deze stap bepaal je welke informatie je inzichtelijk wilt maken. Dat klinkt heel makkelijk, maar we merken dat het voor veel bedrijven lastig is om dit te achterhalen. Het gaat er nl. niet alleen om te weten welke grafieken en trends je met behulp van de database wilt achterhalen, maar je wilt daarbij ook de vertaalslag maken naar de dagelijkse praktijk: een grafiek moet eigenlijk in één oogopslag de betekenis voor de business helder maken.

Stap 2: Bepaal welke gegevens uit het CRM je wilt koppelen

Als je de informatiebehoefte van de business in kaart hebt gebracht, bekijk je welke gegevens uit je CRM je hiervoor nodig hebt. Deze gegevens moeten op een makkelijke manier uit het systeem gehaald kunnen worden en op de juiste manier worden gekoppeld aan andere nuttige gegevens uit het systeem. De relatie tussen de verschillende gegevens moet helder gemaakt worden.

Stap 3: Bepaal welke gegevens uit andere systemen je wilt koppelen

Het is ook mogelijk om informatie uit andere systemen te koppelen aan de CRM-gegevens en deze weer te geven in het dashboard. Het is dus zinvol om kritisch naar de andere systemen in je organisatie te kijken. Daardoor krijg je nog mooiere managementinformatie waar bijvoorbeeld de marketingafdeling zijn voordeel mee kan doen.

Heb je deze drie stappen doorlopen, dan kan je CRM-adviseur de juiste gegevens koppelen en ervoor zorgen dat het systeem automatisch rapportages oplevert op de manier waarop jouw organisatie ze wil zien.

Wat levert het op?

Iedere organisatie baseert beslissingen op rapportages. Deze moeten vaak worden samengesteld met behulp van knip- en plakwerk uit excelsheets. De rapportage wordt gemaakt door het CRM-systeem en is minstens zo overzichtelijk als de rapportages die voorheen op basis van eigen berekeningen werden gemaakt. Dit levert je organisatie dus tijdwinst op en een continue stroom van managementinformatie.

Wil je meer weten over hoe we belangrijke informatie uit jouw CRM in overzichtelijke rapportages kunnen weergeven? Neem dan contact met ons op.

Deel deze informatie:

  • linkedin
  • facebook
  • twitter

Reacties

Er zijn nog geen reactie's

Plaats een reactie