Twee technische onthullingen over Microsoft Dynamics

Veel van onze klanten gebruiken Microsoft Dynamics/Customer Engagement als hun CRM-systeem. Een mooi platform met veel mogelijkheden. Dynamics is onderdeel van een groter Microsoft-geheel, namelijk het Microsoft Power Platform. Dit krachtige bedrijfsplatform biedt een aantal technische mogelijkheden die voor veel CRM-gebruikers interessant kunnen zijn.

Snelle app-ontwikkeling met PowerApps
Met behulp van het Microsoft Power Platform kunnen bedrijven zelf zakelijke apps maken, zonder tussenkomst van een ontwikkelaar. In die app kun je alle informatie aanspreken die op het Microsoft Platform aanwezig is. Dit kan informatie uit je CRM zijn, maar deze kan ook gecombineerd worden met informatie uit je Microsoft Finance systeem of je Microsoft HRM-systeem.

Zo heeft een van onze klanten (zelf, zonder tussenkomst van een ontwikkelaar!) een app gemaakt waarmee de afdeling wordt gewaarschuwd als er een meer dan 10 orders in het systeem staan te wachten.

Een ander bedrijf maakte zelf een app waarin onderhoudsmonteurs kunnen aangeven welke onderdelen ze die dag gebruikt hebben, zodat deze ’s avonds weer bijgevuld kunnen worden. In diezelfde app krijgen ze na iedere onderhoudsafspraak te zien wat hun volgende afspraak is. Dit wordt real time bijgewerkt, zodat spoedafspraken makkelijk tussendoor gepland kunnen worden.

Wij hebben recent zelf m.b.v. PowerApps voor een klant een app gemaakt waarin aangesloten scholen zelf inschrijvingen, uitschrijvingen, aanmeldingen e.d. kunnen bijhouden en hier maandelijks een rapportage van kunnen maken i.p.v. het handmatig verwerken van aangeleverde Excel-lijsten. Hiervoor hebben we niets hoeven te programmeren: alle informatie wordt m.b.v. PowerApps uit de systemen gehaald.

Gebruiken van data-inzichten
Het Power Platform biedt je ook de mogelijkheid om gebruik te maken van Artificial Intelligence om meer informatie uit je data te halen. Zo kun je met behulp van tekstherkenning alle mails in een bepaalde periode analyseren. Dit kun je doen op emotie of bijvoorbeeld op de aanwezigheid van bepaalde termen. Zo krijgt de Customer Service zicht op de hoeveelheid chagrijnige mails die ze per maand ontvangen of op de hoeveelheid vragen die over eenzelfde onderwerp gaan.

Eenzelfde sentimentsanalyse kan ook gemaakt worden m.b.v. spraakherkenning, gezichtsherkenning of videoanalyse. Waardevolle informatie voor je customer service. En binnen handbereik, want Microsoft biedt dit als extra dienst aan binnen het Power Platform.

De rol van de consultant
De rol van de consultant verandert. Zorgden wij als Microsoft Partner voorheen voor advies en ontwikkeling van het product, nu gaan we steeds meer toe naar het ondersteunen van de klant zodat hij daarna zelf verder kan.

Wilt u meer weten van de mogelijkheden die Microsoft Power Platform biedt voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op.

Ivo_Bouwman.png

Auteur: Ivo Bouwman

Deel deze informatie:

  • linkedin
  • facebook
  • twitter

Reacties

Er zijn nog geen reactie's

Plaats een reactie