Zo wordt je customer service efficiënter en klantvriendelijker

Bij de customer service komt dagelijks een gigantische hoeveelheid vragen binnen via e-mail. Deze worden allemaal vanuit één mailbox bediend. De meeste customer service afdelingen hebben veel moeite om de vragen te stroomlijnen. Hoe kun je dit verbeteren? Hoe zorg je ervoor dat je de customer service klantvriendelijker én efficiënter wordt?

Bij de customer service komt dagelijks een gigantische hoeveelheid vragen binnen via e-mail. Deze worden allemaal vanuit één mailbox bediend. De meeste customer service afdelingen hebben veel moeite om de vragen te stroomlijnen. Hoe kun je dit verbeteren? Hoe zorg je ervoor dat je de customer service klantvriendelijker én efficiënter wordt?

Client service management

Veel customer services laten Outlook hun e-mails filteren op basis van het onderwerp. Dit gaat deels goed, maar er verdwijnen ook mails tussen wal en schip. Het kost veel tijd om deze e-mails terug te vinden om de klant alsnog op tijd te helpen. Heb je eenmaal contact met de klant, dan raak je snel het overzicht kwijt door de vele keren dat je met hem heen en weer mailt. Veel customer service medewerkers gebruiken kleurcoderingen om prioriteiten aan te geven, maar nog steeds is er weinig overzicht.

Er wordt dan ook vaak geïnvesteerd in applicaties voor client service management. Dit zijn op zichzelf prima applicaties die specifiek voor de customer service zijn ontwikkeld en ervoor zorgen dat het proces goed verloopt.

360 graden klantbeeld

Zou het echter niet mooier zijn als er een applicatie is die niet alleen de informatie over de vraag van de klant bij customer service weergeeft, maar tegelijkertijd zicht geeft op alle informatie die binnen het bedrijf over deze klant bekend is?

Dat kan! De oplossing die Microsoft Dynamics biedt voor Customer Services, is een oplossing die een 360 graden klantbeeld geeft. Met verschillende afdelingen werk je in deze applicatie samen: zo hebben sales, marketing en de customer service toegang tot dezelfde informatie. Zo weet de marketingafdeling welke vragen de klant bij de customer service heeft neergelegd en ziet de customer service bij welke events de klant onlangs is geweest.

Iedere medewerker ziet waar een klant mee bezig is en wat er speelt. Zo gaat er nooit data verloren en kom je goed geïnformeerd over. Dat is efficiënter en klantvriendelijker tegelijkertijd.

Customer Service

Hoe verandert het werk van de customer service medewerker hiermee? Scrollen door je mailbox om de juiste informatie te vinden is verleden tijd. De customer service werkt niet meer e-mailgebaseerd, maar casegericht. Je legt alle informatie over de case vast in je CRM-systeem. De vraag uit de mailbox wordt automatisch naar het CRM gestuurd. Op basis daarvan wordt de case gemaakt. CRM geeft de prioriteiten voor je aan, zodat je weet met welke case je direct aan de slag moet. Zo kun je de klanten sneller en efficiënter te woord staan. De doorlooptijden worden beter en de klant wordt goed geholpen.

Wil je eens doorpraten over hoe het proces van jouw Customer service verbeterd zou kunnen worden? Neem dan contact op ons salesteam.

house-of-engagement-nick-de-heer-microsoft-dynamics-crm.png

Auteur: Nick de Heer

Deel deze informatie:

  • linkedin
  • facebook
  • twitter

Reacties

Er zijn nog geen reactie's

Plaats een reactie