Webinar Dynamics 365 for Marketing

Dinsdag 30 oktober 2018 werd het webinar ‘Dynamics 365 for Marketing’ uitgezonden. Tijdens het webinar lieten we de hoofdfunctionaliteiten zien en gaven wij een korte demo. Op deze pagina kun je het webinar terugkijken en vind je een samenvatting van de vragen die gesteld zijn tijdens het webinar.


Q: Welke mogelijkheden zijn er rondom surveys?
A: De surveys zijn gebaseerd op de al langer in gebruik zijnde Voice of the Customer applicatie, (die je gratis bij de Marketing app krijgt). Deze zijn vervolgens onder andere te integreren in je Portals en je Customer Journey flows en werken op basis van een een Drag en Drop editor.

Q: Alles wat ik heb gezien is standaard waarin jullie dus niets hebben aangepast? Behalve het aanmaken van events en de data die erin staat?
A: Ja dat klopt alles is standaard Dynamics for Marketing, wij hebben alleen data toegevoegd.

Q: Is de portal die we net zagen gebaseerd op Microsoft portals for CRM?
A: Ja. Met Dynamics for Marketing maak je gebruik van Microsoft portals.

Q: Kun je iets meer vertellen over de mogelijkheden tot webinar integratie?
A: Voor webinar integratie kun je ON24 gebruiken. Andere webinar providers worden op dit moment nog niet ondersteund.

Q: Kan je meer vertellen over de e-mail templates?
A: De e-mail templates werken via een Drag en Drop editor die veel flexibiliteit kent, meer dan de editors van ClickDimensions. Op de achtergrond wordt ook HTML samengesteld; indien je kennis hebt van HTML kun je dus meer aanpassingen doen in de template. Daarnaast is het mogelijk om dynamische velden toe te voegen zodat je kan personaliseren. Dynamics 365 for Marketing doet zelf suggesties voor eventuele relaties met andere entiteiten.

Q: Kun je er ook off line mee werken? Wij werken in landen waar internetverbindingen er niet altijd zijn?
A: Je zou de mobile app hiervoor kunnen gebruiken. Dat zou normaal gezien moeten werken, maar hebben wij nog niet uitgetest. Tijdens de Deep Dive op 24 januari 2019 komen wij hierop terug.
Het bezoeken van de URL van je Dynamics 365 omgeving via je laptop is niet mogelijk.

Q: Wat zijn de verschillen met ClickDimensions? Hier kregen wij verschillende vragen over. Hieronder vatten wij het antwoord daarop samen

A: Of Dynamics 365 for Marketing voor jouw organisatie het beste werkt hangt af van jullie persoonlijke situatie. Uiteraard denken we graag mee over de beste oplossing voor jouw organisatie.

Wij zien vooral verschillen en voordelen op 4 punten.
1. Stabiliteit: Natuurlijke integratie met Dynamics, minder problemen met de integratie of issues bij het doen van deployements van solution in je CRM omgeving. Hierdoor ook meer mogelijkheden tot organisatie specifieke CRM aanpassingen.
2. Performance: In het verleden hebben we veel issues gehad met downtime van ClickDimensions of vertragingen bij het verzenden van Emails. Daarnaast worden de zaken als email statistieken extern opgeslagen, waardoor dit je CRM performance minder belast.
3. Intelligentie: Uitgebreidere selectiemogelijkheden en meer mogelijkheden voor personalisatie van de marketing uitingen, zowel voor mails als voor landingspagina’s en formulieren. Vooral de customer journeys bieden veel mogelijkheden m.b.t. personalisatie en nurturing. Meer dan de mogelijkheden die we kennen van ClickDimensions.
4. GDPR compliancy: alle data onder beheer van een verwerker. ..Maar! Dynamics365 for Marketing moet zich nog wel bewijzen.

Q: Is het pakket al goed genoeg om ClickDimensions te vervangen?
A: Dynamics 365 for Marketing werkt anders maar is rijker aan mogelijkheden met betrekking tot het maken van selecties of het gebruik maken van de data uit je systeem. Vooral de Customer Journeys zijn een enorme vooruitgang ten opzichte van de Campaign Automation van ClickDimensions. Deze vervangen veel van het werk dat voorheen gedaan werd door het inrichten van workflows. Bovendien maakt dit het beheer gemakkelijker voor de gewone CRM gebruiker, communicatie medewerker of event manager.

Q: Worden in de portal alle events getoond van alle CRM gebruikers binnen een organisatie? Of kun je alleen events van een bepaalde gebruiker/team zichtbaar maken?
A: Je kan zelf bepalen welke events in de portal worden weergegeven. In Dynamics 365 for Marketing app kan je per event selecteren of de events worden gepubliceerd of niet. Pas wanneer een event gepubliceerd is wordt deze in de portal getoond.

Op 24 januari 2019 organiseren wij een Deep Dive bij ons op kantoor. Tijdens deze Deep Dive gaan we dieper in op het product en de mogelijkheden van Dynamics 365 for Marketing. Meld je nu alvast aan door een e-mail te sturen naar events@house-of-engagement.nl

Meer weten of een demo op maat aanvragen?

Heb je nog vragen naar aanleiding van het webinar? Of wil je een demo op maat? Neem dan contact met ons op via info@house-of-engagement.nl of +31 35 64 60 480.