Terugblik: geslaagde inspiratiesessie voor advocatenkantoren

De door House of Engagement georganiseerde inspiratiesessie voor Business Developers en marketeers binnen de advocatuur, heeft gezorgd voor een open, informatieve maar ook zeker gezellige middag waarin gespreksonderwerpen als relatiemanagement (verbeteren), een centraal klantbeeld, de implementatie en adoptie uitdagingen de revue passeerden. Aanwezigen gaven de middag een gemiddeld cijfer van een 8,8 – reden voor een mooie vervolgsessie in 2018 dus!

De advocatuur is in ontwikkeling en de impact van technologie en nieuwe manieren van werken wordt langzaam zichtbaar. Op donderdag 7 december j.l. ontving House of Engagement de Business Development Directeuren, Marketing - en IT managers van 10 verschillende kantoren voor een seminar rondom CRM en het centraal stellen van de klant. Dit is een zeer actueel onderwerp waarbij de afgevaardigden van kantoren m.n. benieuwd waren naar de werkwijze en methoden van hun concullega’s. Middelgrote kantoren, als Buren en Wijn & Stael en grote kantoren als Baker McKenzie, CMS, Loyens & Loeff en Van Doorne waren dan ook graag van de partij.

Inspiratie voor innovatie; de klant centraal
Advocatenkantoren proberen steeds vaker en steeds beter hun strategie aan te passen aan de behoeften van de klant. Een advocaat moet de omgeving van de klant kennen en precies weten wat er zich daarbinnen speelt. Naast een gespecialiseerd advocaat verwacht de klant o.a. efficiency door transparantie, een projectmatige levering en werkwijze en een goed georganiseerd kantoor. Een goed ingericht CRM systeem helpt kantoren deze onderwerpen het hoofd te bieden. Een grote uitdaging voor de ondersteunende disciplines binnen een kantoor; hoe krijg je de systemen gevuld en de gestructureerde data bij de advocaat?

Gerard Wentink, Business Development en Marketing directeur bij Baker McKenzie nam de groep mee terug in de tijd en vertelde o.a. over de afwegingen en keuzes destijds voor het Microsoft CRM systeem, het implementatietraject en de uitdagingen tav de adoptie van het systeem binnen Baker & McKenzie Amsterdam. Ook vertelde hij de groep over de huidige status van het systeem en over de huidige frustraties alsmede de behaalde successen met CRM. Beter inzicht in het netwerk van Baker & McKenzie, interesses van cliënten en tijdwinst bij ontsluiting van informatie werden in dit kader door Gerard o.a. benoemd.

Kennis van de markt zorgt ook voor House of Engagement, preferred partner van Microsoft binnen de Nederlandse advocatuur, voor een goede interactie met de markt en gerichte proposities voor de markt. Jessie en Jorn van House of Engagement hebben toegelicht hoe “Engagement” binnen legal zich voor deze CRM implementatie partner vertaalde tot de recent ontwikkelde Legal Dynamics 365- oplossingen, welke overigens reeds bij een tweetal grote en een middelgroot kantoor succesvol werden geïmplementeerd.

Wilt u meer weten over dit onderwerp of een andere vraag stellen? Neem dan contact op met Jessie Augustijn, zij staat u graag te woord: ja@house-of-engagement.nl | 035 - 646 04 80

 

 

Blijf op de hoogte


Schrijf u in voor de nieuwsbrief